Saturday, January 26, 2008

Vreau doar sa fiu femeie....


Pretul platit de noi pentru iluzia libertatii este mult prea mare.

Toate s-au schimbat. Nu in bine. Nu in rau. Doar s-au schimbat.

Si toate valorile sub care am crescut atatea veacuri nu ne permit sa acceptam schimbarea.

Sunt femeie. O femeie puternica. Sensibila in acelasi timp. Invaluita de tot atata pesimism cat si de optimism, care se joaca in mintea mea continuu.

Daca acum multa vreme barbatul era cel care impunea regulile si el era cel care-si insela partenera, o parasea, o subjuga, lucrurile au luat o cu totul alta intorsatura. Nici barbatii si nici femeile nu-i pot face fata. Nu am invatat sa-i facem fata.

Acum femeia isi insala barbatul, tot ea il paraseste pentru altul si tot ea dispare cu fruntea sus.

Este batalia femeilor de atatia ani. Acea miscare....feminismul.

Fara sa ne dam seama, tot noi platim, direct sau indirect. ca femeie, barbatul de langa tine nu te mai ajuta, nu te mai sustine, nu-ti mai poarta de grija. Asta te face puternica, dar intr-o zi iti spui ca ti-e de-ajuns. Nu vrei sa mai fii puternica, nu vrei sa mai fii femeia-barbat. Ai nevoie sa te simti ocrotita, dar barbatul de langa tine pleaca mai departe. Nu simte si nici nu-ti vede nevoile.

Esti tot femeie, si tot sensibila, chiar asa puternica cum esti.

Intr-o zi ca oricare alta, plina de neglijenta, il inseli. In alta zi il parasesti. Apoi el ramane cu inima franta.

Te-a iubit. In felul lui indiferent si rece. A fost acolo pentru tine, doar ca tu n-ai stiut sa-i ceri ajutorul.

Si sufera si el, se framanta, iar apoi ii trece. Ii trece pentru ca simte o nevoie acuta de razbunare pe toate femeile, crezand ca toate frustrarile sale vor disparea printr-o partida nebuna de amor, urmata de tacere.

Uita sa simta si raneste toate femeile din patul sau, vinovate sau nu pentru ranirea lui sau a altora, creand iluzia libertatii depline.

Am uitat sa mai fim oameni. Femeile sunt barbati, iar barbatii suspina in locul nostru.

Nu vreau sa mai fiu puternica, nu vreau sa platesc pentru greselile altora, nu vreau sa ma fac responsabila pentru ceea ce eu n-am facut si nu vreau sa-ti traiesc deceptia.

Nu vreau sa fiu in locul tau. Sunt puternica pentru ca m-ai lasat sa fiu puternica si mi-am luat zborul. Dar aripile mele sunt firave si se frang usor...



No comments: