Tuesday, January 31, 2012

In cautarea FERICIRII


"Chi non si ritiene felicissimo è infelice, anche se è padrone del mondo." (Lucio Anneo Seneca)


Toti cautam fericirea. Nu suntem in stare sa o definim, dar o cautam. Zi de zi, o intreaga viata.
Multi romani au plecat si inca mai pleaca din Romania. Eu m-am mutat intr-o alta tara. Si nu mi-a cerut-o nimeni. 
Ai spune ca pleaca pentru ca nu isi pot creste copiii, sau pentru ca nu-si pot face o casa, sau doar pentru ca nu au ce pune pe masa. Unii cred ca se pot imbogati peste noapte. Dar nu e asa. Pentru majoritatea nu e asa. Isi creeaza false scuze sau motive doar pentru ca se simt nefericiti si cred ca intr-o alta tara pot gasi fericirea.
Majoritatea privesc cum altii au reusit, nestiind sacrificiile pe care le-au depus si privind doar ceea ce pare a fi. Nimeni nu se gandeste ca de fapt nu poti culege doar roadele fara sacrificii. Dar ajung apoi sa faca sacrificii fara a culege roade. Ajung sa fie cu adevarat nefericiti.
Multi cred ca tara e de vina, dar nimeni nu se gandeste ca tara este ceea ce suntem noi de fapt, asa cum suntem noi. Nu doar romanii emigreaza. In toata lumea sunt probleme. Aceleasi sau altele. Mai mici sau mai mari. Si altii se gandesc la o schimbare de peisaj. Si altii emigreaza.
Multi vor o schimbare si habar nu au de ce o vor. Sa fie dintr-o prea mare plictiseala?!! Ma gandesc la oportunitatea schimbarii, cum ca ar trebui sa o imbratisam, fiind ea insasi o cale. Dar asta nu inseamna provocarea schimbarii. Eu insami am vrut sa schimb tot in viata mea. Si am schimbat serviciul, casa, vecinii, oamenii care imi erau aproape cu altii, am schimbat iubitul. Am schimbat tara. Si sunt fericita sau mai fericita? 
Pana la urma ce ne face fericiti? Prima ninsoare in toiul iernii? Sau poate primii ghiocei primavara? O mangaiere sincera, sau poate o vorba buna? Propriul copil in fiecare zi aproape sau poate iubitul care in fiecare seara se intoarce acasa si te priveste cu ochi blanzi? 
.....................................................................................................
Nu ne face fericiti o alta tara. Nicaieri nu este ca la tine acasa si alaturi de cei dragi. Nu m-as mai intoarce in Romania, dar daca as putea sa aleg inca o data, nu as mai pleca... E ca un fel de fuga. Cand simti ca nu mai merge inchizi si ai plecat. 
Am constientizat ca nu locul ne face fericiti. Ci acceptarea a ceea ce suntem, puterea de a merge mai departe, libertatea de a alege, dar si puterea de a ne accepta propriile greseli. Ne face fericiti speranta, privirea mereu senina, si nu un cont in banca si o masina in propria parcare.
Ai vazut cat de fericiti sunt copiii??? Oare de ce?!!
Da, sunt fericita. Si nu pentru ca m-am mutat. Sunt fericita pentru ca ma cunosc, si pentru ca am inteles ca viata nu poate fi mereu roz. Sunt fericita pentru ca imi cunosc greselile si stiu ca zilele din urma nu se vor mai intoarce. Dar ce nevoie mai am de ele cand stiu ca maine imi pot indeplini visurile?!!
Nu mai cauta departe, cauta in tine!!!! Tu singur ai toate raspunsurile.

No comments: